תקנון הארגון

1RyEJSi8h3_Y. ארגון "אחדות" הוא רשת אופקית של החברים בארגון.

2. את חברי "אחדות" מאחד מאבק בשלטון המדיני ושלטון ההון, למען חברה קומוניסטית וליבארטרית (חירותנית, חופשית, לא מדינית).

3. חבר "אחדות" הוא אדם הפעיל בארגון.

4. חבר "אחדות" חופשי לבחור את תחום הפעילות, בין אם מדובר בפעולות ישירות, מחאות, תנועות עובדים, עבודה בקהילות או אקטיביזם באינטרנט.

5. פעילות של חבר אחדות מתבססת על המצע ותקנון הארגון ותורת האנרכיזם הסוציאלי (חברתי).

6. כלל פעילי הארגון מרכיבים יחד את מועצת הארגון (האספה הכללית), שהיא הגוף עליון האמון על קבלת החלטות והוצאתם לפועל. החלטות הארגון מתקבלות על ידי הסכמה מלאה של כלל החברים (קונצנזוס) או באמצעות דמוקרטיה ישירה (כאשר מדובר בהחלטות חשובות ודחופות עם זמן התראה מוגבל).

7. כדי לממש את החלטות הארגון, תגבש מועצת הארגון קבוצה למטרה זאת. אחראי הקבוצה אחראי לדווח למועצת הארגון על הצלחה או כישלון של הפעילות.

8. במקרה שחבר "אחדות" אינו מסכים עם החלטה או פעילות מסוימת, הוא רשאי לא להשתייך אליה ולא לקחת בה חלק ומחוייב לא להוות מכשול למימוש ההחלטה או הפעילות.

9. במידע ויוזמת חבר "אחדות" לא נתמכת בקרב פעילי הארגון, אך יוזמתו לא נוגדת את המצע או תקנון הארגון רשאי הוא לפעול לבד בשם תנועת "אחדות".

10. כדי להשתייך לתנועת "אחדות", יש להסכים עם מסמכי התנועה (המצע ותקנון) ולהצהיר בפני האספה הכללית (מועצת הארגון) או נציג הארגון על כך.

11. במידה ופעיל הארגון מפסיק את פעילותו בארגון (נעדר מפעילות הארגון לתקופה של שלושה חודשים ומעלה בלי הודעה מראש) הוא אוטומטית מפסיק להיות חבר מן המניין בארגון.

12. חובות חבר "אחדות" – לשלם דמי חבר לקופת הארגון (1% מהמשכורת החודשית), להיות נוכח באספות (האספה הכללית) מועצת הארגון (במידה ולא מדובר בהיעדרות מוצדקת – משפחה, בריאות, עבודה וכ.)

13. זכויות חבר "אחדות" – לבחור או להיבחר לתפקידים בארגון. לפסול כל פעילות שנוגדת למסמכי התנועה או רוח האנרכיזם הסוציאלי. לעזוב את הארגון ללא שום התחייבות או תנאי.

14. תפקידים (חלוקת אחריות):
a. נציג הארגון
b. נציג ענייני חוץ
c. גזבר הארגון
d. עורך העתון "אלטרנטיבה"
e. עורך הידיעון "הוורד השחור"
f. מחסנאי הארגון

15. התפקידים יוחלפו פעם בשנה או שנתיים (ככל שיש מחליפים).

התקבל על ידי מועצת הארגון בתאריך 28.01.2013
עדכון 1.0

1353847905_gender

כתיבת תגובה